.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رضایت82درصدی مردم از آراء دادگاه های بدوی

معاون برنامه ریزی و توسعه قضایی دادگستری مازندران گفت:18 درصد از پرونده های بدوی مورد تجدید نظر خواهی واقع شده است که این حد از اعتراض نشانگر اعتماد عمومی مردم تا 82 درصد نسبت به آراء دادگاه های بدوی است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از برنا ، عبدالحمید مرتضوی با بیان اینکه از 186 هزار رای صادره در دادگاه های عمومی اعم از حقوقی و جزایی مازندران ، 34 هزار فقره آن به مرحله تجدید نظر وارد شده است افزود:از این تعداد فقط دو هزار و 700 فقره آن نقض شده است.
وی با اشاره به اینکه از کل آراء صادره در محاکم بدوی یک و نیم در صد آن نقض می شود خاطر نشان کرد:این امر حاکی از استحکام آراء در دادگاه های بدوی حوزه های قضایی استان است.
مرتضوی با بیان اینکه درصد نقض آراء دادگاه های تجدید نظر به نسبت وارده در سال 86 به میزان 7/15 (پانزده و هفت )درصد بوده اظهار داشت:با برنامه ریزی به عمل آمده و تاکید بر رسیدگی دقیق و اعلام تعداد آراء نقض شده به قضات موجب شد تا این درصد نقض در سال 87 به میزان 2/8 درصد رسیده که این امر نیز حاکی از مستحکم شدن دادگاه های بدوی و اتقان آنها به میزان 2 برابر در طی یک سال بوده است.
وی با اشاره به اینکه در جهت مختومه کردن پرونده های بیش از 6 ماه و قبل از سال 86 که موجب طولانی شدن میانگین اوقات رسیدگی می شود صریح کرد:میانگین اوقات رسیدگی نیز از 141 روز در سال 76 به 129 روز در سال 87 کاهش پیدا کرده که با خروج پرونده های رسوبی این مدت زمان نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
مرتضوی همچنین آخرین وقت دهی رسیدگی به رونده ها را 45 روز اعلام کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.